Pozycjonowanie jako nowoczesny instrument marketingowy

Pozycjonowanie marketingMarketing internetowy to jedno ze źródeł największego przepływu informacji. Ważnym elementem każdej strategii rozwoju firmy jest zaistnienie na rynku.

Jak wskazują badania 55 % transakcji internetowych rozpoczynana jest poprzez skorzystanie z wyszukiwarek internetowych. Po wpisaniu interesującej frazy natychmiast pojawia się kilkaset tysięcy, a nawet milionów wyników wyszukiwania, z których korzystają użytkownicy Internetu.

Jak pokazują badania internauci korzystają w znakomitej większości z rezultatów wyszukiwania znajdujących się na pierwszej stronie wyników. Zasadniczo im dana strona internetowa jest wyżej w wynikach wyszukiwania tym skupia większą liczbę użytkowników. Naturalne i samoistne przebicie się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania przez szereg konkurencyjnych stron jest obecnie praktycznie nie możliwe, dlatego firmy stosują zabiegi, które nazywamy pozycjonowaniem stron www.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to proces budowania jej reputacji w sieci, który powoduje że dana strona www znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania, a co za tym idzie ma dużą liczbę odwiedzin, co przekłada się oczywiście łącznie z jakością oferowanego produktu na zwiększenie sprzedaży i wzmocnienie marki.

Najefektywniejsze jest pozycjonowanie stron w najbardziej znanych wyszukiwarkach. W Polsce nieprzerwanie dominuje wyszukiwarka Google, która skupia zasadniczą część rynku. W większości to właśnie na niej firmy pozycjonują swoje strony firmowe, produktowe czy sklepy.

Skuteczność przy relatywnie niskiej cenie

Pozycjonowanie należy do skutecznych i zarazem najtańszych form marketingu w internecie. Ceny zależne są bezpośrednio od pozycji, na której znajduje się adres internetowy danej firmy. Im wyżej, tym lepiej - ale i kwota za pozycjonowanie jest większa. Pomimo to pozycjonowanie jest metodą, na która stać każdą firmę. Jak twierdzą fachowcy zlecenie pozycjonowania jest znikome w kosztach, w porównaniu z zyskami jakie może przynieść tego typu reklamowa inwestycja.

Rewelacyjna metoda na wypromowanie marki

Pozycjonowanie to również skuteczna metoda na promocję marki. Na przykład jeśli założymy firmę sprzedającą markowe damskie obuwie produkowane ze skóry strusia i nawet jeśli będziemy mieli znakomite produkty i niewygórowane ceny, to wyłącznie poprzez stworzenie strony www nie dotrzemy do klientów. Jeśli natomiast strona znajdzie się w wyniku działań pozycjonowania wysoko w wynikach wyszukiwania to klienci sami trafią do sklepu. Gdy strona znajdzie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania na frazę obuwie damskie czy buty damskie to stronę odwiedzi prawie 100% osób szukających obuwia damskiego i zapozna się z ofertą sklepu.

Dodatkowe korzyści

Poprzez pozycjonowanie potencjalni odbiorcy staną się też kolejnym szczeblem w drabinie marketingowej chociażby poprzez polecanie danej strony swojej rodzinie czy znajomym.

Pozycjonowanie, jest więc bardzo opłacalnym instrumentem marketingowym. Przy stosunkowo niskich kosztach można uzyskać znaczący wzrost zysków, dlatego też uznaje się, że pozycjonowanie stron to obecnie jedno z najbardziej skutecznych działań reklamowych.