Jak zareklamować małą firmę?

Jak zareklamować małą firmę?Banalne stwierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu, jest nie tylko prawdziwe, ale też bywa zapominane przez niewielkich wytwórców, usługodawców czy sprzedawców.

Mała firma, która nie zdobyła odpowiedniej renomy na rynku, nawet jeśli oferuje coś, czego nie posiada konkurencja, ma niewielkie szanse, aby na rynku zaistnieć na dłużej. Stąd też środki na reklamę powinny być ważną pozycją w budżecie.

Dziś, reklamując małą firmę, nie jest się skazanym na ogłoszenia w lokalnych gazetach, plakaty, ulotki. Wraz z rozwojem technologii i dostępem do najnowszych jej osiągnięć, nawet niewielkie firmy powinny skorzystać z szansy, jaką daje reklama internetowa.

Małe przedsiębiorstwo, często rodzinne lub nawet jednoosobowe, może mieć ograniczone środki na reklamę. Stąd też warto, aby były one wydane z głową, z analizą lokalnego rynku i lokalnych możliwości. Także na wybraną formę reklamy niebagatelny wpływ mają oferowane produkty czy usługi. Również niezmiernie ważna jest grupa docelowa. Gdy już przedsiębiorca określi te parametry, to powinien opracować strategię, dzięki której zdobędzie nie tylko rozgłos, lecz i nowych klientów.

Formy reklamy

Wciąż do najpopularniejszych form reklamy na lokalnym rynku należą ulotki. Jednak, zwłaszcza w blokach i na dużych osiedlach, w natłoku druków reklamowych, ulotki są coraz rzadziej czytane, szczególnie te pochodzące od nieznanych firm, reklamujące nieznane usługi. Podobnie jest z ulotkami rozdawanymi na ulicach wielkich miast. Najczęściej lądują w koszu czy też na chodniku. Na szczęście nowe technologie, zwłaszcza Internet, pozwalają na szybsze dotarcie do potencjalnych klientów.

Reklama internetowa

Reklama internetowa daje wiele możliwości. Warto, aby nowa firma założyła stronę internetową przygotowaną przez profesjonalistów. W przeciwnym razie ta zaprojektowana szablonowo czy tandetnie, może zaszkodzić i wzbudzić uśmiech na twarzach potencjalnych klientów. Także do prowadzenia strony potrzebni są ludzie o odpowiednich kompetencjach. Błędy ortograficzne, niestaranne zdjęcia, kiepska kolorystyka — tego nie powinno być na żadnej stronie internetowej, zwłaszcza biznesowej. Warto też założyć profil na Facebooku. To nowe medium ma wciąż niezbadaną i ogromną siłę w dotarciu do klientów. Stąd fan page powinien być nie tylko rozreklamowany, ale i prowadzony w sposób profesjonalny, z nutką luzu, jakiego nie powinno być na stronie internetowej. Strona internetowa i fan page powinny się uzupełniać. Nie dublować. Stąd też warto przyłożyć się do tej pracy lub też zlecić ją profesjonalnej firmie, jakich wiele jest na rynku.

Reklama małej firmy jest niezbędnym narzędziem w dotarciu do celu, czyli w zdobyciu klienteli. Połączenie starego (czyli ogłoszeń w lokalnej prasie czy ulotek) z nowym (reklama internetowa, czyli strona i fan page) wydaje się być świetnym rozwiązaniem.